ایران آباد

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی

ایران آباد

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی

توان دفاعی و نظامی ما، به مثابه مشتی محکم، دشمن را از فکر تجاوز برحذر می‌دارد

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نداجا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا به اهمیت توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر توان دفاعی، نظامی و بازدارندگی ما بالا باشد، دشمن متوجه خواهد شد اگر قصد تعرض به ما را داشته باشد به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) یقیناً با مشت محکم ما مواجه خواهد شد. 
وی افزود: دستیابی به این توان دفاعی که توان بازدارندگی را بوجود می آورد مؤلفه های مهمی دارد که مهم ترین آن ارتقاء توان معنویت است. چرا که دفاع کردن و حتی تهاجم بنا به نیاز، اگر بر مبنای اعتقاد باشد کارساز است، در غیر اینصورت ده ها دلیل برای انجام ندادن مأموریت هست اما اگر اعتقادی در پی آن باشد تحت هر شرایطی هرکسی بعنوان رزمنده خود را ملزم به تلاش می داند.
توان دفاعی و نظامی ما، به مثابه مشتی محکم، دشمن را از فکر تجاوز برحذر می‌دارد.

تانک کرار رونمایی شد + مشخصات و تصاویر

کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و 

به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم افتتاح شد.

تانک کرار رونمایی شد + مشخصات و تصویر

۲ ناو رزمی ارتش راهی خلیج عدن شدند/ روزهای پُر کار نداجا در شمال و جنوب

 

ناوگروه ۴۵ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن نقدی و ناو پشتیبانی تنب، راهی خلیج عدن شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، ناوگروه 45 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای انجام ماموریت‌ در آب‌های آزاد و بین‌المللی و پس از بازگشت ناوگروه 44، در روزهای گذشته راهی خلیج عدن شده است.

ناوشکن نقدی


ادامه مطلب ...

لکه ننگ پاک‌نشدنی از کارنامه فراکسیون امید

 نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی در ادامه انتقادات به طرح تعجب برانگیز فراکسیون امید برای دستگیری سوال‌کنندگان و منتقدین تاکید کردند: مدعیان اصلاحات از سوال مردم می‌ترسند و این طرح لکه ننگ کارنامه فراکسیون امید است.

لکه ننگ پاک‌نشدنی از کارنامه فراکسیون امید











ادامه مطلب ...

نسل جدید نارنجک‌اندازهای بومی با سامانه‌های اپتیکی آمد

این مهمات از حسگرهایی بهره می‌برند که برای انفجار در ارتفاعی مشخص در بالای سر هدف تنظیم شده و پس از رسیدن به آن ارتفاع مشخصٰ عمل می کنند که با این کار، شعاع اثربخشی آن افزایش پیدا کرده و می‌تواند نیروهای بیشتری را مورد اصابت قرار دهد.

  استفاده  از سامانه های اپتیکی از جمله راه حلهایی است که در سالهای اخیر برای ارتقاء دقت و اثربخشی تسلیحات پیاده نظام استفاده می شود. 
با استفاده از سیستم های اپتیکی، دقت هدف گیری و همچنین برد درگیری مفید سلاح افزایش پیدا کرده و در صورت استفاده از دوربین های مخصوص دید در شب و حرارتی، می توان در تاریکی هوا و یا در شرایط بد جوی نیز با دشمن درگیر شد